Çözümlerimiz

Çözümlerimiz

Tam Tasdik Hizmeti


Tam tasdik hizmeti prensip olarak, gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerinin bir hesap dönemi boyunca gerçekleştirdikleri iş ve işlemlerin mevzuata uygunluğunun sağlanması amacıyla belirlenen takvim uyarınca periyodik (aylık/üç aylık) dönemler halinde denetlenmesini, bu denetim sonucunun yıllık olarak raporlanmasını ve söz konusu raporun vergi idaresine teslim edilmesini kapsamaktadır.

Tam tasdik hizmeti kapsamında yapılan denetimlerin önleyici fonksiyonu sayesinde potansiyel vergisel riskler erkenden saptanmakta ve bu riskler giderilmektedir. Ayrıca vergi mevzuatında yer alan düzenlemeler sayesinde, süresinde tam tasdik sözleşmesi bulunan mükellefler için vergi istisna ve indirimleri ile vergi iadelerinde üst sınır ya da ayrı bir raporlama olmaksızın işlemler yapılabilmektedir.

Tam tasdik hizmetleri kapsamında;

  • Yasal kayıtlar, bu kayıtların dayanağı olan belgeler ve kanuni defterler ile finansal tabloların denetimi,
  • Aylık/Üç Aylık/Yıllık yasal beyannamelerin incelenmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması,
  • Söz konusu denetimler/incelemeler sırasında ortaya çıkan bulguların analiz edilmesi ve sonuçların bildirimi,
  • Vergi kanunlarında yer alan vergi istisnaları ile diğer indirim kalemlerinin hesaplanarak raporlanması,
  • Transfer fiyatlandırması, örtülü sermaye, finansman gider kısıtlaması, kontrol edilen yabancı kurum kazancı ve indirimli kurumlar vergisi çalışmaları, gerçekleştirilmektedir.