30.10.2022 09:31
Birleşik Krallık’ın
Tasarladığı Dijital Hizmet Vergisi
Mustafa
Baturhan Gençaslan
(Bu makale Vergi Raporu Dergisinin Mayıs/2019
sayısında elektronik olarak yayımlanmıştır.)
ÖZ
Birleşik
Krallık Maliye Bakanı (Chancellor of the Exchequer) Philip Hammond 2018
Sonbahar Bütçesinde, Birleşik Krallık hükümeti olarak dijital vergilendirmede
küresel bir reform yapılana kadar kurumsal vergi sisteminin farklı iş türleri
arasında sürdürülebilir ve adil olmasını sağlamak amacıyla geçici olarak dijital
hizmet vergisini yürürlüğe koymayı planladıklarını açıklamıştır. Bu nedenle, Birleşik
Krallık Gelir ve Gümrük İdaresi (Her Majesty’s Revenue and Customs-HMRC) 8
Kasım 2018 tarihinde bir taslak doküman yayımlamıştır. İdare taslak doküman
vasıtasıyla 01.04.2020’den itibaren Dijital Hizmet Vergisi (Digital Services
Tax-DST) adıyla uygulamaya sokmayı planladığı verginin dizaynı konusunda görüş
elde etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, bu dokümanda verginin uygulamasına yönelik
olarak temel hususlar belirtilmiş ve 28 adet tartışma sorusu sorulmuştur.
Makalemizde Birleşik Krallık idaresinin dijital hizmet vergisi kapsamına neyi
dahil ettiği ve bu vergiyi nasıl uygulamak istediği açıklanacaktır.
Anahtar Kelimeler: Birleşik Krallık, Birleşik Krallık Gelir ve Gümrük
İdaresi, Dijital Hizmet Vergisi.
GİRİŞ
Dijital
ekonominin büyümesi vergi mevzuatının dışında kalan yeni iş modelleri yarattı.
Bunun nedeni kısmen, bu yeni ekonominin kişisel veriler de dahil olmak üzere
veri gibi bir dizi maddi olmayan duran varlıklara dayanmasıdır. Ancak, büyük
şirketlerin operasyonel yapıları da bir sorun olarak belirmektedir[1].
Birleşik
Krallık hükümeti 29.10.2018 tarihinde yayımladığı Budget 2018-Digital Services
Tax[2] dokümanıyla 01.04.2020’den
itibaren yürürlüğe koymayı planladığı “Digital Services Tax” (Dijital Hizmet Vergisi-DHV) ile
teknoloji devlerinin Birleşik Krallık’ta elde ettikleri gelirleri üzerinden
vergi ödemelerini öngörmektedir[3]. 2017’de Amazon 6 milyon
USD, 2016’da 9,6 milyon USD, Google da geçen sene 262 milyon USD karına
karşılık 64 milyon USD vergiyi Birleşik Krallık’a ödemiştir[4]. Facebook’un 2017’de elde
ettiği 1,3 milyar GBP hasılatına karşılık olarak 15,8 milyon GBP vergi ödediği,
çünkü gelir tablosundaki karın açıklanmayan genel yönetim giderleri kalemiyle
444 milyon GBP indirildiği tespit edilmiştir[5].
Avrupa
Komisyonu tarafından Mart 2018’de AB dijital hizmet vergisine yönelik bir
taslak yayımlanmıştır[6]. Ancak, bu taslağa rağmen
Birleşik Krallık da dahil olmak üzere bazı ülkeler tek taraflı olarak dijital
hizmet vergisini uygulamak üzere girişimlerde bulunmaktadır. Örneğin, Birleşik
Krallık haricinde dijital hizmet vergisi ile ilgili olarak Fransa
01.01.2019’dan itibaren GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) adıyla
belirttiği vergiyi yürürlüğe sokmuştur[7]. İtalyan hükümeti
01.01.2019 tarihinde Resmi Gazete’sinde yayımlayarak “İtalyan dijital hizmet
vergisi”ni yasalaştırmıştır. Söz konusu verginin en geç 30.06.2019 tarihine
kadar uygulamaya sokulması öngörülmektedir[8]. Öte yandan, Booking.com
Başkanı ve CEO’su Gillian Tans, dijital hizmet vergisi gibi müstakil
önlemlerin, dijital işletmeler için kısa görüşlü ve gerçekçi olmadığını ve
eninde sonunda bütün paydaşlar için zarar verici olduğunu kanıtlayacağını
belirtmektedir[9].
Birleşik
Krallık ise, DHV ile önümüzdeki dört yılda 1,5 milyar GBP gelir elde etmeyi ve
dijital işletmelerin Birleşik Krallık’taki kullanıcılar vasıtasıyla elde
ettikleri değeri yansıtan verginin ödenmesini sağlamayı hedeflemektedir. DHV, gelirleri
Birleşik
Krallık’taki kullanıcıların katılımıyla/katkısıyla bağlantılı olan
belirli dijital işletmelerin hasılatına %
2 oranında uygulanacaktır. Bu vergi, kapsam dahilindeki işletme
faaliyetleri olarak ifade edilen arama motorları (search
engines), sosyal medya platformları (social media platforms) ve çevrimiçi
pazaryerleri (online marketplaces) için uygulanacaktır. Bunun
sebebinin, hükümetin bu iş modellerinin kendi kullanıcılarının katılımından
önemli bir değer elde ettiğini düşünmesidir. Makalemizde, Birleşik Krallık
idaresi tarafından tasarlanan DHV’nin uygulanmasında kilit öneme haiz olan, kullanıcı katılımı/katkısı (user
participation), kapsam dahilindeki işletme faaliyetleri (business activities in
scope), kapsam dahilindeki gelirler (revenues in scope), Birleşik Krallık
gelirleri (UK revenues) ve güvenli liman
(safe harbour) gibi unsurlar taslak doküman[10] esas alınarak irdelenecek
ve hedeflenen düzenleme hakkında daha detaylı bilgi verilecektir.
1. DİJİTAL HİZMET
VERGİSİ NEDİR?
DHV’nin
ne olmadığı ile başlamak daha kolay olacaktır[11]. DHV, malların çevrimiçi
satışını vergilendirmiyor, bunun sonucunda, çevrimiçi satıştan elde edilen
gelire değil de sadece bu satışlara aracılık etmekten elde edilen gelirler için
geçerli olacaktır. Ayrıca, çevrimiçi reklamcılık veya veri toplama üzerine
genelleştirilmiş bir vergi değildir. İşletmeler, arama motoru, sosyal medya
platformu veya çevrimiçi pazaryerlerinin sağlanması kapsamındaki iş
modellerinden birini gerçekleştirdikleri ölçüde bu hizmetlerden elde ettikleri
gelirleri üzerinden vergilendirileceklerdir. DHV, Birleşik Krallık
kullanıcılarıyla her bağlantıda kapsam dahilindeki iş modellerine atfedilebilen
gelirlere uygulanacaktır. Buna göre;
ü Eğer,
bir sosyal medya platformu Birleşik Krallık kullanıcılarına yönelik
reklamlardan gelir sağlıyorsa, Hükümet bu gelirlere % 2 vergi uygulayacak,
ü Eğer,
bir çevrimiçi pazaryeri Birleşik Krallık kullanıcıları arasında işlemlerin
kolaylaştırılması yoluyla komisyon alıyorsa, Hükümet bu gelirlere % 2 vergi
uygulayacak,
ü Eğer,
bir arama motoru Birleşik Krallık kullanıcıları tarafından girilen anahtar
arama terimlerinin sonucuna karşılık olarak reklam gösterimi yoluyla gelir elde
ediyorsa, Hükümet bu gelirlere % 2 vergi uygulayacaktır.
DHV’nin, kapsamlı bir küresel çözümü
bekleyen, dar hedefli, orantılı ve sonuçta geçici olmasına niyetlenilmektedir.
Bu da, işletmelerin DHV altında vergilendirilebilmeleri için bu kapsamdaki iş
modellerinden küresel ölçekte en az 500 milyon GBP gelirlerinin olması
gerektiği anlamına geliyor. Ayrıca, ilk 25 milyonluk ilgili Birleşik Krallık
gelirleri istisna olup vergilendirilmeyecektir. Bu, startup’ların (yeni
girişimlerin) ve küçük işletmelerin vergi kapsamı dışında kalacağını da
açıklığa kavuşturuyor. Ayrıca, kar marjları çok düşük olan veya zarar eden
işletmelere, DHV vergisini hesaplarken alternatif bir seçim sunan güvenli liman
kavramıyla işletmeler üzerindeki vergi yükü hafifletiliyor.
2.
DİJİTAL HİZMET VERGİSİNİN ÖNEMLİ PARAMETRELERİ
2.1.
Kullanıcı Katılımı/Katkısı (User Participation)
Farklı
dijital iş modellerinin incelenmesine dayanılarak, Hükümet bu değerin nasıl
yaratıldığını gösteren dört ana kanalın olduğunu düşünüyor. Bunlar, içerik
üretimi (generation of content), katılım derinliği (depth of engagement), ağ
etkileri ve dışsallıklar (network effects and externalities) ve markaya katkı
(contribution to brand) olarak sıralanmaktadır.
Dijital
iş modellerinde kullanıcılar ürüne yönelik talebin oluşturulmasının ötesinde
bir rol oynarlar. Yani, bir iş teklifine ortak katkıda bulunurlar ve bu teklifi
daha önce görülmemiş bir ölçekte iş performansı için hayati öneme sahip bir
şekilde geliştirmek ve iyileştirmek için yardımcı olurlar.
DHV,
bir kullanıcı tabanının katılımının makul bir merkezi değer yürütücüsü olarak
kabul edilebileceği, işletmenin başarısı veya başarısızlığı açısından kritik
öneme haiz olan iş modellerine odaklanmıştır.
Hükümet
bunun, sosyal medya platformu (the provision of a social media platform), arama
motoru (the provision of a search engine) ve çevrimiçi pazaryeri (the provision
of an online marketplace) adıyla tanımladığı iş modelleri için geçerli olduğunu
düşünmektedir.
Çevrimiçi
mal satışı ile yazılım ve donanım tedariki gibi iş modellerinde, değer esas
olarak bir ürünün geliştirilmesi, üretimi ve pazarlanması konusundaki iş
kararları ile üretilir. Kullanıcılar, ne iş teklifine ortak katkıda bulunurlar ne
de kullanıcılar tarafından oluşturulan ağ bu iş modellerinin başarısı veya
başarısızlığı için hayati önem taşır. Benzer şekilde, işletme iş stratejisinin
temel parçası olarak aktif ve katılımcı kullanıcı tabanı geliştirmeye daha az
odaklanır.
2.2. Kapsam Dahilindeki
İşletme Faaliyetleri (Business Activities In Scope)
Hükümet,
DHV'nin kapsamını, kapsam dahilindeki işletme faaliyetlerini yasal olarak
tanımlayarak belirlemeyi amaçlamaktadır. Ancak bu yaklaşımda bu faaliyetleri
kesin olarak tanımlamanın mümkün olmadığı görüşleri de mevcuttur[12]. Buna göre sosyal medya
platformu, arama motoru ve çevrimiçi pazaryeri faaliyetlerinin belirleyici
özelliklerinin aşağıdaki gibi olması düşünülmektedir;
Sosyal
Medya Platformu: Bir web sitesi veya
mobil uygulamalar gibi internet tabanlı alternatif bir uygulama aracılığıyla sunulmaktadır.
Bu türden iş tekliflerinde; kullanıcıların diğer kullanıcılarla etkileşim
halinde olmasına, kullanıcıların kişisel bilgilerini, medya içeriğini veya
diğer bilgileri paylaşmasına veya yayınlamasına ve kullanıcıların ortak
ilgileri veya amaçları esas alarak topluluklar yaratmasına veya katılmasına
imkan tanınmaktadır.
Hükümet,
bu tanımın aşağıdaki faaliyet türlerini gerçekleştiren platformları kapsamayı
amaçladığı görüşündedir:
ü Sosyal/çevrimiçi
ağlar (social/online networks)
ü Günlük/irdeleme
platformları (blogging/discussion platforms)
ü İçerik
paylaşım platformları (content sharing platforms)
ü Değerlendirme
platformları (review platforms)
ü Tanışma
platformları (dating platforms)
Arama
Motoru: Bir web sitesi veya mobil
uygulamalar gibi internet tabanlı alternatif bir uygulama aracılığıyla sunulmaktadır.
Bu türden iş tekliflerinin merkezinde; web sayfalarını platformun kendisi
tarafından sağlananların ötesinde görmek ve anahtar kelimeler, web adresleri
veya kullanıcı tarafından belirtilen diğer bilgilerden kaynaklanan veya bunlara
tekabül eden, internette bilgi, hizmet ve diğer ilgi alanlarını aramak ve elde
etmek, fonksiyonları yer almaktadır. Hükümet bu tanımın görece dar alandaki
işletme faaliyetleri için geçerli olduğuna inanıyor. Örneğin, bu tanımlama, bir
web sitesinin kendi sitesinde satılan ürünleri veya sitede sunulan içeriği
aramasını sağlamak için sunabileceği fonksiyonları kapsamamaktadır.
Çevrimiçi
Pazaryeri: Bir web sitesi veya mobil
uygulamalar gibi internet tabanlı alternatif bir uygulama aracılığıyla sunulmaktadır.
Platform kullanıcılarının mal veya hizmet alışverişini kolaylaştırmak amacıyla
diğer kullanıcılara mal veya hizmetlerin reklamını yapmalarını, listelemelerini
veya satmalarını sağlar. Bu faaliyetin gerçekleştirilmesi ve kullanıcıların
platformla doğrudan veya dolaylı olarak para kazanma yükümlülüğü altına
girmesiyle gelir elde edilir. Bu tanımlama, malların çevrimiçi satışını
kapsamamaktadır.
Hükümet, DHV kapsamında olmayan faaliyetleri, finansal ve ödeme hizmetleri (the provision of financial or payment services), kendi mallarının çevrimiçi satışı (the sale of own goods online), çevrimiçi içerik (the provision of online content) ve radyo ve televizyon yayınları (the provision of radio and television broadcasting services) olarak belirtmektedir[13]. Ayrıca, veri toplama (collection of data) veya çevrimiçi reklamcılık (online advertising) için de DHV uygulanması hedeflenmemektedir.
2.3. Kapsam Dahilindeki
Gelirler (Revenues In Scope)
DHV,
kapsam dahilindeki işletme faaliyetlerinden elde edilen üçüncü parti
gelirlerine tatbik edilecektir. Bu farklı kanallardan gelen gelirleri
içerebilir. Örneğin, bir sosyal medya platformu, tamamı DHV kapsamında olan
çevrimiçi reklamcılık, abonelik ücretleri veya veri satışı yoluyla gelir elde
edebilir. Benzer şekilde, bir çevrimiçi pazaryeri, tamamı DHV kapsamında olan
komisyon, abonelik ücretleri, kargo ücretleri veya çevrimiçi reklam gelirleri
yoluyla gelir elde edebilir. Bu üçüncü taraf gelirlerinin, Birleşik Krallık
kuruluşunda veya Birleşik Krallık dışı bir kuruluşta veya bir ya da birden
fazla kuruluşta gerçekleşip gerçekleşmediği önemli değildir.
Diğer
yandan, kapsam dışı faaliyetleriyle kapsam içindeki faaliyetlerini entegre bir
şekilde yürütenlerin, elde ettikleri gelirleri kapsam içi ve kapsam dışı
faaliyetleri arasında paylaştırmaları gerekmektedir.
2.4. Birleşik Krallık
Gelirleri (UK Revenues)
İşletme
gelirleri aşağıda belirtilen iki koşulu karşıladıkları taktirde DHV altında
vergilendirilebilir hale gelmektedir:
ü Bu
gelirler kapsam dahilindeki işletme faaliyetlerine atfedilebilen gelirlerdir,
ü Bu
gelirler Birleşik Krallık kullanıcılarının katılımıyla bağlantılıdır.
2.4.1. Kullanıcının
Anlamı (Meaning of a User)
Hükümet
kullanıcıyı geniş bir şekilde tanımlamayı amaçlamaktadır, böylece, kullanıcının
anlamı kapsam dahilindeki bir işletme faaliyetine katılan bir bireyi, bir
şirketi veya herhangi bir tüzel kişiyi içerecektir.
2.4.2. Bir Kullanıcının
Katılımıyla/Katkısıyla Bağlantılı Olan Gelir Kavramının Anlamı (Meaning of
Revenue Linked to The Participation of a User)
Esas
amaç, Birleşik Krallık dışındaki bir kullanıcı tabanından ziyade Birleşik
Krallık’taki bir kullanıcı tabanının yükümlü olması ve katılması yoluyla
kolaylaştırılan kapsam dahilindeki işletme faaliyetlerinden elde edilen
gelirlere odaklanmaktır. Hükümet bu amacın aşağıda belirtilen yaklaşımla
gerçekleştirilebileceğine inanmaktadır:
ü Sosyal
medya platformu: Bir sosyal medya
platformu kullanıcılarına gösterilen çevrimiçi reklamdan gelir elde edebilir.
Bu durumda, Birleşik Krallık geliri, Birleşik Krallık’taki kullanıcıları
hedefleyen reklamdan veya tıklamak gibi Birleşik Krallık kullanıcısının
eylemini içermesinden elde edilen gelir olarak varsayılacaktır. Aynı şekilde,
platform aylık/yıllık erişim için abonelik ücreti talep edebilir. Böyle bir
durumda, Birleşik Krallık geliri Birleşik Krallık’taki kullanıcının abonelik
ödemelerinden elde edilen gelir olarak varsayılacaktır.
ü Arama
motoru: Normalde, bir arama motoru,
çevrimiçi reklam yoluyla kullanıcı katılımından para kazanacaktır. Sosyal medya
platformuna benzer şekilde, Birleşik Krallık geliri, Birleşik Krallık’taki
kullanıcıları hedefleyen reklamdan veya tıklamak gibi Birleşik Krallık kullanıcısının
eylemini içermesinden elde edilen gelir olarak varsayılacaktır.
ü Çevrimiçi
pazaryeri: Bir pazaryeri, komisyon alarak,
belirli bir mal veya hizmet için herhangi bir ödemeden pay alarak veya teslimat
ücreti yoluyla gelir elde edebilir. Böyle durumlarda, Birleşik Krallık geliri,
Birleşik Krallık’taki bir kullanıcının dahil olduğu işlemden kaynaklanan bir
gelir olarak (bir komisyon ücreti, değerlendirme payı veya teslimat ücreti)
varsayılacaktır. Ayrıca, bir pazaryeri potansiyel olarak komisyon almanın yanı
sıra reklam yoluyla da gelir elde edebilir. Bu durumda, Birleşik Krallık
gelirleri, Birleşik Krallık’taki kullanıcıları hedefleyen reklamdan elde edilen
veya Birleşik Krallık kullanıcısının reklam gelirinin artmasına neden olan
eylemi gerçekleştirdiği durumlardan elde edilen gelirler olacaktır.
Özet
olarak, gelirin çevrimiçi reklamdan kaynaklanması durumunda, Birleşik
Krallık’taki gelir Birleşik Krallık kullanıcılarına gösterilen reklamlardan
elde edilen gelir olarak tanımlanacaktır. Gelirin diğer şekillerden elde
edilmesi durumunda (örneğin, abonelik, komisyon vb.) soru, ödemenin bir
Birleşik Krallık kullanıcısından mı geleceği veya bir Birleşik Krallık
kullanıcısını içeren bir işlemle mi ilgili olacağıdır. Ancak bu yaklaşımın
uygulamada, mümkün olmayan derecede bir uyumluluk yükü getireceği
değerlendirmesi yapılmaktadır[14].
2.4.3. Birleşik
Krallık Kullanıcısı Kavramının Anlamı (Meaning of a UK User)
Genel
bir prensip olarak, bir kullanıcı normalde Birleşik Krallık’ta mukimse ve
dolayısıyla ilgili işletme faaliyetine katılırken öncelikle Birleşik Krallık’ta
ikamet ediyorsa Birleşik Krallık kullanıcısı olarak kabul edilecektir. Ancak
hükümet, faaliyetlerine ve gelir elde etme biçimleri baz alınarak işletmelerin
kullanıcı yerini tespit etmek için farklı yaklaşımlar almalarına izin verecektir.
Örneğin, eğer bir arama motoru çevrimiçi reklam göstererek gelir elde ediyorsa,
kullanıcının konumunu bu reklamın iletilmek istenildiği ülke veya kullanıcının
IP adresi esas alınarak belirlemek mümkün olabilir. Alternatif olarak, malların
satılmasından komisyon elde eden bir pazaryeri genel olarak ödeme detayları,
teslimat adresi veya tespit edilen diğer müşteri bilgileri referans alınarak
kullanıcının konumunu belirleyebilecektir.
2.5. Güvenli Liman
(Safe Harbour)
DHV
brüt satışlar üzerine uygulanan bir vergidir. Ancak, zarar eden veya çok düşük
kar marjı olan işletmeler için bu durum bir tehlike yaratabilir. Böyle
durumlarda, DHV, işletmenin ödeme yeterliğine nazaran orantısız hale gelebilir
veya işletmenin sürdürülebilirliği açısından başka riskler meydana gelebilir. Hükümet
verginin dizaynında güvenli bir liman olmasını hedefleyerek, DHV’nin çok düşük
kar marjına sahip işletmeler için orantılı kalmasını sağlamak istemektedir. Güvenli
liman, işletmelerin DHV altında vergi yükümlülükleri için alternatif bir hesap
yapmalarına izin verecektir. Bu sadece çok düşük kar marjı olan veya zarar eden
işletmeler için öngörülmektedir. İşletmeler DHV yükümlülüğünü aşağıda
belirtilen formüle göre hesaplayabileceklerdir:
Kar marjı* Kapsam
dahilindeki gelirler (-İstisna tutar)* X
Hükümet
X değeri için minimum seviyenin 0,8 olmasına inanmakla birlikte bu parametrenin
uygun bir değere sahip olması için görüş isteyecektir. Kar marjı % 0 zemininde
olacaktır. Ancak, bu yöntem uygulansa dahi % 80’e varan oranda bir efektif
vergi yüküyle karşılaşılabilmektedir[15].
Örneğin,
bir sosyal medya platformunun global hasılatının 600 milyon GBP ve 100 milyon GBP’lik
hasılatın Birleşik Krallık’taki kullanıcıların katılmasıyla bağlantılı olduğu
varsayıldığında, normal hesaplamaya göre, bu sosyal medya platformunun (100
milyon-25 milyon istisna=) 75 milyon GBP vergilendirilebilir geliri üzerinden
(75*% 2=) 1,5 milyon GBP vergi ödemesi beklenir. Ancak bu sosyal medya
platformunun, % 1 oranında kar marjına sahip olduğu varsayıldığında, güvenli
liman uygulaması altında (% 1*75 milyon*0,8=) 0,6 milyon GBP DHV ödeme imkanına
sahip olabilecektir.
Hükümet
güvenli limanın dizayn edilmesinde anahtar parametrenin kar marjı olduğunu ve en
uygun ve en orantılı seçeneğin, güvenli limanı Birleşik Krallık ve işletme
faaliyetine özel kar marjına dayandırmak olduğunu düşünmektedir. Bu, kar
marjının işletmenin Birleşik Krallık içerisindeki performansını ve dolayısıyla,
Birleşik Krallık’taki kullanıcılar tarafından yaratılan değerin daha doğru bir şekilde
yansıtılmasına yardım edecektir.
SONUÇ
“Brexit” ile 29.03.2019 tarihinde Avrupa Birliği’nden çıkacak olan ve çıkış planına ait belirsizlikler nedeniyle kamuoyunun gündemini uzunca bir süredir işgal eden Birleşik Krallık, tek taraflı olarak tasarladığı dijital hizmet vergisini 01.04.2020’den itibaren uygulamayı hedeflemektedir. Makalemizde öncelikle 29.10.2018 tarihinde yayımlanan ve 2018 Sonbahar Bütçesi’ne ait dokümanda yer alan uygulamaya ait temel ilkeler açıklanmıştır. Makalemizin ilerleyen bölümlerinde Birleşik Krallık Gelir ve Gümrük İdaresi tarafından 8 Kasım 2018 tarihinde yayımlanan taslak dokümanda yer alan ve uygulamada kilit öneme haiz teknik hususlar açıklanmıştır. Özet olarak, dijital hizmet vergisinin esas itibariyle büyük ve uluslararası ölçekteki sosyal medya platformları, arama motorları ve çevrimiçi pazaryerlerine etki etmesi beklenmektedir. 25 milyon GBP’lik eşik değer nedeniyle küçük teknoloji şirketleri veya start-up işletmeleri verginin kapsamı dışında bırakılmaktadır. DHV ile Birleşik Krallık’ın 2019-2020’de 5 milyon, 2020-2021’de 275 milyon, 2021-2022’de 370 milyon, 2022-2023’te 400 milyon ve 2023-2024’te 440 milyon GBP vergi geliri elde etmesi öngörülmektedir. Hükümet, uluslararası alanda uzlaşma sağlanana kadar DHV’yi geçici bir vergi olarak uygulamaya koymaktadır. Bu nedenle Hükümet, söz konusu vergiyi 2025 yılında yeniden gözden geçirerek dijital ekonominin vergilendirilmesi sorununa adil ve efektif bir cevap olup olmadığını, uluslararası platformda kaydedilen ilerlemeyi de hesaba katarak değerlendirmeyi hedeflemektedir.
KAYNAKÇA
·
https://www.weforum.org/agenda/2019/02/a-digital-tax-sounds-like-a-great-idea-here-s-why-it-might-not-be-universally-popular/
Erişim tarihi: 15 Şubat 2019.
·
https://www.weforum.org/agenda/2019/01/why-global-taxation-is-needed-for-the-success-of-the-digital-age.
Erişim tarihi: 15 Şubat 2019.
·
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data
file/752172/DST_web.pdf. Erişim tarihi: 22 Şubat 2019.
·
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/754975/Digital_Services_Tax__Consultation_Document_FINAL_PDF.pdf.
Erişim tarihi: 22 Şubat 2019.
·
https://www.bbc.com/news/business-46023450.
Erişim tarihi: 04 Mart 2019.
·
https://www.bdo.co.uk/en-gb/insights/tax/corporate-international-tax/digital-services-tax-consultation.
Erişim tarihi: 04 Mart 2019.
·
http://www.lefigaro.fr/conjoncture/2018/12/17/20002-20181217ARTFIG00166-la-france-taxera-les-geants-du-numerique-a-partir-du-1er-janvier-2019.php.
Erişim tarihi: 04 Mart 2019.
·
https://mnetax.com/not-everyones-cup-of-dst-five-thoughts-on-the-uk-digital-services-tax-consultation-31103.
Erişim tarihi: 04 Mart 2019.
·
https://www.taxjournal.com/articles/uk-s-proposed-digital-services-tax-15112018. Erişim tarihi: 04 Mart 2019.
·
https://www.theguardian.com/uk-news/2018/oct/29/hammond-targets-us-tech-giants-with-digital-services-tax. Erişim tarihi: 04 Mart
2019.
·
https://www.ey.com/gl/en/services/tax/international-tax/alert--italy-introduces-new-digital-services-tax.
Erişim tarihi: 06 Mart 2019.
·
https://www.project-syndicate.org/commentary/european-commission-digital-services-tax-bad-for-startups-by-gillian-tans-2019-01.
Erişim tarihi: 08 Mart 2019.
[1] https://www.weforum.org/agenda/2019/02/a-digital-tax-sounds-like-a-great-idea-here-s-why-it-might-not-be-universally-popular/, (Erişim tarihi: 15 Şubat 2019).
[2]https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/752172/DST_web.pdf, (Erişim tarihi: 22 Şubat 2019).
[3] https://www.bbc.com/news/business-46023450, (Erişim tarihi: 04 Mart 2019).
[4] https://www.weforum.org/agenda/2019/02/a-digital-tax-sounds-like-a-great-idea-here-s-why-it-might-not-be-universally-popular/, (Erişim tarihi: 15 Şubat 2019).
[5] https://www.theguardian.com/uk-news/2018/oct/29/hammond-targets-us-tech-giants-with-digital-services-tax, (Erişim tarihi: 04 Mart 2019).
[6] https://www.weforum.org/agenda/2019/01/why-global-taxation-is-needed-for-the-success-of-the-digital-age, (Erişim tarihi: 15 Şubat 2019).
[7] http://www.lefigaro.fr/conjoncture/2018/12/17/20002-20181217ARTFIG00166-la-france-taxera-les-geants-du-numerique-a-partir-du-1er-janvier-2019.php,
(Erişim tarihi: 04 Mart 2019).
[8] https://www.ey.com/gl/en/services/tax/international-tax/alert--italy-introduces-new-digital-services-tax, (Erişim tarihi: 06 Mart 2019).
[9] https://www.project-syndicate.org/commentary/european-commission-digital-services-tax-bad-for-startups-by-gillian-tans-2019-01, (Erişim tarihi: 08 Mart 2019).
[10]https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/754975/Digital_Services_Tax_-_Consultation_Document_FINAL_PDF.pdf, (Erişim tarihi: 22 Şubat 2019).
[11] https://www.taxjournal.com/articles/uk-s-proposed-digital-services-tax-15112018, (Erişim tarihi: 04 Mart 2019).
[12] https://mnetax.com/not-everyones-cup-of-dst-five-thoughts-on-the-uk-digital-services-tax-consultation-31103, (Erişim tarihi: 04 Mart 2019).
[13] https://www.bdo.co.uk/en-gb/insights/tax/corporate-international-tax/digital-services-tax-consultation, (Erişim tarihi: 04 Mart 2019).
[14] https://mnetax.com/not-everyones-cup-of-dst-five-thoughts-on-the-uk-digital-services-tax-consultation-31103, (Erişim tarihi: 04 Mart 2019).
[15] https://mnetax.com/not-everyones-cup-of-dst-five-thoughts-on-the-uk-digital-services-tax-consultation-31103, (Erişim tarihi: 04 Mart 2019).